Manifeste affirmant le caractère un et divers de la langue d'Oc

Quoted post

Ive Gourgaud

#115 Re: Re: Re: Re: Re: Noouvelle signature

2012-09-06 20:37

#113: J F Brun - Re: Re: Re: Re: Noouvelle signature

Dites moi si je rêve: en cliquant sur le lien que vous indiquez, je suis tombé sur la traduction en occitan mais pas trace de texte en mistralien: comment fait-on pour y accéder ?

Sur un autre espace, j'ai lu que vous demandiez de s'abonner à 2 sur 3 des revues littéraires que vous présentez: 3 revues occitanes... Et L'ASTRADO PROUVENCALO, ça vous dit quelque chose? Objectivement, ne pensez-vous pas qu'elle vaut bien les trois autres ? Pourquoi faire le silence sur son existence ?

Réponses

PEN clube de lengo d'O

#121 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Noouvelle signature

2012-09-07 00:56:31

#115: Ive Gourgaud - Re: Re: Re: Re: Re: Noouvelle signature 

 E aro un pau de prouvençau per moustra un cop de mai nosto bono fe:

 MANIFESTE  DE  GIRONA  SUS  LI  DRE  DI  LENGO

 1. La diversita lenguistico es un eiretage culturau de l’umanita que dèu èstre valourisa e proutegi.

 2. Lou respèt de touto li lengo e de touto li culturo es un elemen foundamentau pèr basti e manteni lou dialogue e la pas dins lou mounde.

 3. Touto persouno apren à parla au dintre d’uno coumunauta que ié baio la vido, la lengo, la culturo e l’identita.

 4. Li lengo diferento e li biais diferènt de parla soun pas soucamen de mejan de coumunicacioun ; soun peréu de mitan diferènt, ounte lis uman s’espelisson.

 5. Cado coumunauta lenguistico a lou dre d’emplega sa lengo coume uno lengo óuficialo sus soun territòri.

 6.L’ensignamen escoulàri dèu countribüi a enaussa lou prestige de la lengo parlado pèr la coumunauta lenguistico dóu te rritòri.

 7. Es necite que li ciéutadan aguèsson uno couneissènço generalo de lengo diferènto, qu’acò favouriso uno duberturo inteleitualo e emouciounalo e de mai countribüis à la couneissènço mai prigoundo de sa lengo propro.

 8. Le reviraduro de tèste, mai-que-mai dis obro majo di diferènti culturo, represento un elemen mage dins l’anamen necessàri à-n-uno meiouro coumprenesoun e un respèt mai grand entre uman.

 9. Li media soun un porto-voues privilegia pèr faire founciouna la diversita lenguistico emai pèr n’enaussa lou prestige emé coumpetènci e rigour.

 10. Lou dre d’emplega e d’apara sa lengo propro dèu èstre recouneigu pèr li Nacioun Unido coume un di dre uman foundamentau.

 Girona lou 13 de mai de 2011