Non à la taxe kilométrique-Neen aan de kilometerheffing-

Quoted post


Visiteur

#15813

2014-02-10 06:42

Men zou beter de wegenbelasting afschaffen,en omzetten in een vignet (zoals in Oostenrijk), maar dan ook iedereen laten betalen die op de Belgische autosnelweg gebruiken
Erik Pauwels

Réponses


Visiteur

#15863 Re:

2014-02-10 06:55:48

#15813: -

Naar het schijnt zou de wegentaks vervangen worden door de kilometerheffing, maar net als velen betaal ik wel geen 1.000 euro (of méér) taks per jaar.  Ten andere - en dan richt ik mij tot de regering - wordt er nog niet genoeg taks geheven op onze brandstof die we verbruiken?  Het is bijna vloeibaar goud die we in onze wagen kappen, dat op zich maakt de verplaatsing al duur, en nu ons nog eens laten dokken per kilometer dat we moeten rijden?  En dan nog iets, op de autostrade zou nog het goedkoopste tarief gelden; al diegenen die momenteel een uitweg zoeken via de secundaire banen, zullen dan ook automatisch weer de autosnelweg kiezen; je zal eens zien wat een overrompeling dàt gaat worden!  Met die "slimme" borden die ze tegenwoordig op de E40 plaatsen, zijn er ook nog nooit zoveel spookfiles geweest, want automatisch wordt er op de rem gestaan - trouwens een zeer populaire hype, dat "remrijden".  Overal snelheidsbeperkingen, een mens weet niet meer naar wat eerst kijken : de talloze borden, de kilometerteller, de weg, de verkeerslichten, ...  Allemaal maatregelen die het verkeer alleen maar erger maken dan het al was!  Ze zouden beter eens mensen met gezond verstand in het parlement toelaten, in plaats van mannen die 87 universitaire diploma's op zak hebben en onze centen verpatsen aan onnodige studies en onderzoeken.