Non à la taxe kilométrique-Neen aan de kilometerheffing-


Visiteur

/ #17648 kilometerheffing

2014-02-10 10:46

ikzelf had 20 jaar geleden werk gezocht in eigen streek en gevonden op 3 km van mijn deur omdat ik het beu was naar Brussel te moeten elke dag. Enige jaren geleden kwam mijn werkgever op het onzalige idee te verhuizen naar Brussel want ons Amerikaans management dat zich een paar keer per jaar laat zien, moest toch vlug van de luchthaven tot op het bedrijf geraken.
Ik ben dus twee keer gestraft : nu moet ik opnieuw elke dag naar Brussel en binnenkort mag ik me daar nog eens blauw aan betalen. Mijn vriend werkt met de nacht en kan elk uur van de morgen klaar zijn met zijn werk want als vrachtwagenchauffeur voor Carrefour heeft hij geen vast einduur. Probeer dan maar eens met het openbaar vervoer thuis te geraken of op het werk te geraken (gelegen in een industriezone). Hij rijdt elke dag 100 km van en naar het werk want zijn werk is ook 25 km verder verhuisd enige jaren geleden. Tesamen rijden we 150 km per dag van en naar het werk. Reken maar uit wat ons dat gaat kosten en dat enkel maar om te mogen gaan werken. Wij zijn beiden in de 50 en ander werk gaan zoeken is niet evident op onze leeftijd want men moet je niet meer na je 50 zoals welbekend. Wat gaat men trouwens doen met mensen die lichamelijk beperkt zijn en niets anders hebben dan hun wagentje om zich te verplaatsen. En als we na een week hard werken (en na er ook extra voor te hebben betaald via het "slimme" rekeningrijden) eens een uitstapje gaan maken naar zee bijvoorbeeld, dan zijn we al een hele hoop geld kwijt als we daar aankomen en aan zee worden we dan nog eens overal uitgemolken. Men zou beginnen geloven dat men van de werkende klasse ook een arme klasse wil gaan maken. Wie werkt wordt weeral eens serieus afgestraft!!! Misschien toch beter gaan doppen