Non à la taxe kilométrique-Neen aan de kilometerheffing-


Visiteur

/ #24769 Re: Een fragment uit het boek Groei maakt gelukkig

2014-02-21 13:28

#24762: - Een fragment uit het boek Groei maakt gelukkig

Mijnheer of mevrouw: mag ik u uitnodigen om even de volgende puntjes te lezen, voor u de wijze jan gaat uithangen en zich laat beïnvloeden door een mengelmoes van citaatjes en clichés die - overtrokken door een wetenschappelijk sausje - de indruk geven onweerlegbaar te zijn.

Verkeersubsidie wordt tegenover belasting op arbeid geplaatst! Mooi, dus als er geen verkeersubsidies zijn (in de vorm van een een kilometerheffing), dan kan de regering arbeid minder belasten.

Man, man, man: even nadenken voor er zo'n onzin wordt uitgekraamd.

Wie zit er namelijk in de file tussen 6 à 9 uur: inderdaad, de werkmens! Hij en zij die geen keuze heeft om "gratis" openbaar vervoer te nemen (dat bedoel ik net: er is ooit een project gratis openbaar vervoer geweest in Hasselt, maar dit wordt nu zo van de pot gerukt dat je de indruk krijgt dat het een nationaal initiatief betreft), erger nog: als u de situatie in Wallonië zou kennen zou u begrijpen dat er zelfs überhaupt geen openbaar vervoer kan worden genomen in de meeste dorpjes. Om toch te gaan werken, nemen ze dus de auto. Ze kunnen gewoon niet anders. De kilometerheffing is dus niets anders dan een BIJKOMENDE belasting op werk. En denkt u echt dat mijn werk minder zal worden belast. Ja, de bedrijfsleiders die willen investeren, die zullen minder worden belast (zeker als het van NVA afhangt)... zodat hun winstmarges nog kunnen stijgen.

En wat zou er kunnen gebeuren als ik aan mijn baas zeg dat ik wel wat later zal komen... om minder van mijn loon te zien verdwijnen in de kilometerheffing?

NEEN, GEEN KILOMETERHEFFING!!!!

 

L'article du livre dit que la tarification kilométrique est la seule façon de changer les mentalités des gens, car notre circulation serait subventionnée par l'Etat vu qu'elle est 'gratuite' (sic). L'article dit que notre Etat impose trop de taxes sur le travail (c'est la seule vérité dans l'article) et qu'une tarification kilométrique permettrait de diminuer ces taxes sur le travail.

Une idée complètement faussée bien sûr, car qui se trouve dans les embouteillages entre 6 et 9 heures? Exactement, ceux qui travaillent. La tarification kilométrique n'est donc rien d'autre qu'une nouvelle taxe sur le travail. L'auteur pense en plus que cela devrait mener à une baisse des taxes sur le travail, mais si c'est la NVA au pouvoir, ce seront avant tout les chefs d'entreprise qui pourront investir de façon moins chère afin qu'ils puissent augmenter leurs marges bénéficiaires.

 

PAS DE TARIFICATION KILOMETRIQUE!!!