Non à la taxe kilométrique-Neen aan de kilometerheffing-


Visiteur

/ #14571

2014-02-09 20:49

Torenhoge accijnzen, verkeersboetes bij de vleet, gedaan met gratis busritten voor 60 plussers, motokeuring, duurdere autoscholing en nu het rekeningrijden “uittesten”….. hoelang moeten we dit nog pikken??
Woon-werkverkeer doe ik persoonlijk reeds lang met het openbaar vervoer, dat ik echter voor mijn vele hobbykilometers nu ga gestraft worden is van het goede teveel.
Je zal het als zestigplusser maar tegenkomen, eerst pakt men je gratis busabonnement af en vervolgens gaat men je nog eens leegmelken bij je autoverplaatsingen. En dan maar kankeren dat het sociale leven er op achteruit gaat…..
Om dit nog te durven doordrijven op een zucht van de verkiezingen! Minachting voor de kiezer ten top!!
Ironisch vindt je? Wat dan te denken van de nieuwe verkeerscampagne “niet te zuur achter het stuur”, iedere mobiele Belg heeft intussen zin gekregen om zijn stuur in twee te bijten!!
Wat te denken van de berichtgeving van onze nationale zender over dit onderwerp? Hier wordt een automobilist getoond die doodleuk verkondigt hoe leuk hij het vindt om op zijn toestelletje te zien hoe duur het autorijden is……
Onder druk van de petities alom zullen de verschillende excellenties zich nu haasten om afstand te nemen van deze beslissing, om vervolgens, in de loop van de volgende legislatuur, ons alsnog dit misbaksel in de maag te splitten, waarschijnlijk dan “onder druk van Europa”.
Gedenk beste medemobilist terwijl je in het stemhokje staat wie je dit allemaal wil aandoen:
CD&V: rekeningrijden, geen structurele oplossingen voor het wegenonderhoud, repressiebeleid.
SPA: zenden een pipo naar Europa om de motokeuring terug op het Europese agenda te plaatsen.
De groenen: hebben het woord “plezier” uit het woordenboek geschrapt, alles wat plezant was is niet meer!!
In het stemhokje hebben wij de macht……… verwijs dit gespuis naar de recyclage….