Non à la taxe kilométrique-Neen aan de kilometerheffing-


Visiteur

/ #11919

2014-02-09 14:14

Op dit moment is België niet klaar voor rekeningrijden. Work@home moet wijdelings geaccepteeerd worden en het openbaar vervoer moet nog verbeterd worden. Glijdende uren en het concept "just get your job done" kan hier ook zorgen dat de drukte meer gespreid wordt.

Als consultant ben ik dagdagelijks op de baan en het is me reeds duidelijk geworden dat het niet of/of is, maar en/en. Rij met de wagen tot een centraal punt vanwaar je tijdsefficient tot je bestemming kan geraken (dmv trein/metro/bus). Het spijtige van de zaak is dat de parkeergelegenheid te véél geld kost. Maar ja, de investeringen moeten opbrengen.

Mensen die hun weg wat weten in het bijvoorbeeld het "Brusselse" en de drukte weten te vermijden zijn ook hier de dupe van. Die doen wat meer kilometers, maar zijn sneller op hun bestemming en zullen hier ook de kost van dragen.

Voor mij hoeft dit helemaal niet! Werk meer zaken uit die stations zoals Denderleeuw of Mechelen aantrekkelijker maken en als gevolg zal de verkeersdrukte zelf afnemen. Zet meer in op "coaches" die de reizigers kunnen helpen tussen de overstappen trein-metro-tram-bus zoals in London. Ik heb dit als enorm positief ervaren.