trainjaune

Josep de Sant Climent
Visiteur

/ #978

2015-12-30 19:20

El "Tren groc" degut a les seves particulars característiques, forma part del patrimoni històric, tècnic, social i cultural de La Cerdanya, però també d'Europa i del món, per això, -avui-, la seva existència ha de respondre, -més enllà d'un interès nostàlgic-, a la seva explotació en termes coherents d'adaptació entre l'oferta i la demanda potencial, propiciant la correspondència amb els altres sistemes de transport local i, especialment, amb el ferrocarril i transport per carretera a La Tor de Carol a Vilafranca de Conflent. Donant resposta a les diverses necessitats domèstiques de transport, per a estudiants, per a persones que hagin d'anar a fer gestions oficials, a rebre atenció mèdica, a treballar, .... bò i donant resposta a la demanda turística.

El "Tren groc" hauria d'ésser l'eix vertebrador del transport públic i privat que s'hauria d'extendre com una trenyina, fent xarxa entre ambdues Cerdanyes, (La de Catalunya del Nord i la del Principat) i, amb el Coflent i el Rosselló, (De la Seu d'Urgell, Puigcerdà, Andorra i Perpinyà). Aquesta racionalització del transport beneficiaria a tots els operadors ferroviaris i de carretera si, a més, s'hi aplica una política tarifària "integrada" que faci atractiu l'ús del transport.

He signat la petició de conservar el "Tren groc", convençut de que val la pena dedicar-hi tots els esforços que calguin si es fa un "Pla director", que reculli el conjunt de projectes que s'haurien d'actualitzar, Seguretat amb anàlisi dels riscos i mesures correctores, Estudis de demanda, Avaluació de l'oferta d'optimització del servei, Renovació de la via, Manteniment de la via, Manteniment de les subcentrales i xarxa de subministrament d'energia, Manteniment d'infraestructures i edificis, Manteniment del material mòbil i de tracció, Sistemes mecanitzats d'expedició de bitllets i informació puntual del servei, Estructura organitzativa i dimensionat de la plantilla de personal, Tarifes simples i combinades, Promoció del servei, Sistema d'avaluació de l'explotació i redimensionament del servei, .... Entenc que amb l'aplicació d'aquests projectes o similars, es pot donar el tomb necessari a la precarietat que pateix la línia, des de fa uns quants anys, i que no fa més que donar arguments als detractors que, de manera sovintejada, proposen tancar la línia. La decisió és política, però cal tennir en compte que el resultat apunta a la millora de l'autofinançament de la línia i a la raonabilitat de les inversions, si s'apliquen criteris innovadors. 

Sóc ferroviari des de fa 42 anys i, a més, sóc un aficionat a ferrocarril real i al modelisme, especialment de via estreta.


JMGDP